Tuesday, January 5, 2010

minggu dugaan :(


sejak masuk tahun baru 2010 nie macam2 dugaan yang telah ku hadapi yg benar2 mencabar minda ku ,jiwa ku,dan emosi ku adakala tu,aku terjatuh dlm dugaan yg dtg x henti2 akan tetapi aku cuba yg terbaik dlm menghadapinya ...ada disatu saat aku hampir2 give up dgn diri ku sendiri,tapi aku amat lah bersyukur kerna aku ada kwn yg sentiasa berikan sokongan pd diri ku " thanks to all my fren n i love u all :) " ..dalam mghadapi dugaan yg mendatang aku sering terfikir akan org lain yg mane munkin dugaan yg mereka hadapi lebih terok or mencabar dari apa yg baru aku hadapi,,ermmm aku amat2 lahh bersyukur dgn apa yg aku ada skrg & aku masih mampu utk terus bangun mghadapi segala dugaan yg dtg darinya ..bak kata kwn ku zarith " Allah selalu menduga kita sbb dia syg kn diri kita so kita kene lah sentiasa berfikiran positif & sentiasa belajar dr apa jua dugaan yg dtg menduga kerna setiap apa yg berlaku ada sebab munasabahnya...masa aku hampir2 give up dlm mghadapi dugaan darinya aku selalu bertanya pada diri ku kenapa hidup ini terlalu sukar ??kenapa hidup yg aku hadapi x semudah yg aku harapkn?? megapa manusia berubah ??? pelbagai pertanyaan bermain dibenak fikiran ku,aku yg berfikir2 mencari jawapan yg pasti dan kini baru ku tahu dan yakin dgn setiap jwapan yg aku temui..setiap kehidupan yg kita lalui pasti ada kesukaranya kerna Allah mahu kita sentiasa buka mata dan hati kita agar kita dapat lalui pelbagai cabaran dalam hidup ini supaya kita menjadi lebih matang dan dewasa untuk bekalan dimasa2 yg akan dtg yg mana bakal kita lalui..kenapa hidup kita x semudah yg kita harapkan? hidup ini tidak akan meriah kalau kita mghadapinya dengan terlalu mudah dan ini adalah asam garam kehidupan yang mane setiap manusia pasti akan rasa suka dan duka dalam kehidupan yg dilaluinya dan ini lahh warna2 kehidupan yang kita harus corakkan dlm kehidupan kita..kenapa manusia berubah?? kita hanya lah manusia biasa yg hanya hidup sementara dibumi allah dan kita sentiasa belajar dari apa yg kita lalui agar kita menjadi lebih baik dimasa hadapan,manusia berubah kerna mereka ingin menjadi lebih baik dari kehidupan sebelomnya dan mereka tidak mahu melakukan kesilapan yg sama berulang2 kali..aku banyak belajar dari apa yg aku lalui setiap hari kerna aku juga hanya insan biasa yg sentiasa melakukan kesilapan dalam hidup ku..Ya allah berikan lah hamba mu ini kekuatan dalam meghadapi segala cabaran yg mendatang ...amin YRA ...aku suka dengar lagu nie " Hadapi dengan senyuman by dewa 19" thanks to zarith bagi aku lagu nie :)

No comments:

Post a Comment